אושר בקריאה טרומית: גירוש משפחות מחבלים

איתי גדסי 1 Comment on אושר בקריאה טרומית: גירוש משפחות מחבלים

הכנסת אישרה בקריאה טרומית ברוב של 61 את הצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים, בתנאי שידעו על הכוונה על לבצע פיגוע או פרסמו דברים בעד ביצועו

מחבלים בשכם צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90
7:43
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ניצלנו מחורבן: המסר של מרן הגר"י יוסף וההצעה לישיבות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק גירוש משפחות מחבלים, של חבר הכנסת חנוך דב מילביצקי, אליה הוצמדו הצעות דומות של חברי הכנסת אליהו רביבו ועודד פורר. 61 חברי כנסת תמכו מול 13 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת החוץ והביטחון להכנה לקריאה ראשונה.

מוצע לקבוע כי שר הפנים רשאי להורות, לאחר קיום שימוע, על גירושו של בן משפחה של מחבל, אם הוא ידע מראש על תוכניתו של בן משפחתו לבצע מעשה טרור, אם הביע תמיכה או הזדהות עם מעשה הטרור או אם פרסם דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה הטרור.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הטרור אינו מכיר כל גבולות, חוקים או קווים אדומים, ועל כן עלינו למצוא כלים חדשים וקיצוניים להילחם בו. ממחקרים שונים שנעשו הן על ידי המטה לביטחון לאומי והן על ידי צה"ל לאורך השנים בעניינם של עשרות מחבלים מתאבדים, עלה כי החשש היחיד של המחבלים המתאבדים יהיה מה יהא על בני משפחותיהם לאחר הפיגוע. אין כל ספק שמחבלים רבים ימנעו מביצוע פיגוע ככל שידעו שבני משפחותיהם ייענשו על כך.

"תקנה 119 לתקנות ההגנה (שעת חירום), 1945, וכן מערכת המשפט, הכירו בהרס בתי מחבלים בו נפגעים שאר בני המשפחה הגרעינית כאמצעי חוקי לחלוטין. לצערנו, אמצעי זה אינו מספיק ולא מהווה הרתעה מתאימה. בגירוש בני המשפחה הגרעינית אין כל ספק שתושלם חבילת ההרתעה שתרתיע מחבלים וכן תגרום לבני משפחות המחבלים למנוע מילדיהם לבצע פיגוע זה. גירוש משפחות המחבלים יציל במבט צופה פני עתיד את חייהם של אזרחי ישראל".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    חחחחח בקשתם אישור מבג"צ?
    חיים בסרט….